mi-e dor de mama….

mi-e dor de mama…mi-e un dor nebun si disperat de mama …sa plecam amindoua la padure, sa-mi arate luminisurile unde dupa ploaie  gasim ciuperci , sa-mi arate unde ar fi trebuit sa fie padurea noastra daca s-ar fi facut imparteala cum trebuie , sa-mi arate cum sa ma uit la lemnele pe care le cumpar –sa fie si uscate nu numai verzi ca nu tin jar si se stinge focul peste noapte, sa mergem impreuna sa cumparam lazi de rosii , sa facem bulion- tocam la masina zeci de kg de rosii si-mi lingeam degetele …sa adunam prune din toti prunii pitici de la locul nostru si sa le punem la uscat-fugi si aduna-le cind incepea ploaia ,sa ma lase sa bat nucul si sa  ma murdaresc pe miini de coaja verde, cruda,  mi-e dor de ea ,sa plec cu ea , sa-mi spuna cit de mult i-a placut sa cinte , sa invete limbi straine …mi-e asa de dor de mama si nu pot sa-I spun toate astea ca se emotioneaza si se pune pe plins ….mama plinge cind gaseste caiete vechi de-ale mele in care scriam tot felul de chestii, mama plinge cind gaseste niste incercari de a-mi coase singura fuste –le gaseste , le pune bine si ma suna si-I simt lacrimile din glas cind imi spune “ce copil bun ai fost tu..!

Ii multumesc lui Dzeu pt tot ce nu am si pentru  ca mi-o tine pe mama …asa cum e, ca nu mai merge decit tinuta bine din ambele parti-dar nu se plinge niciodata-citeodata ma suna si-mi spune ca ea e ok asa , ca se satura de citit …sigur ca se plictiseste , ea care toata viata a  alergat non stop de parca se oprea lumea  in loc daca ea se oprea , dar are in ea atita curaj, atita vointa , atita limpezime si blindete incit la cei patruzeci si citi ani am cind ma simt  ca un copil napastuit  o sun si ma pling de prostii …o gasesc mereu calma si linistita si-mi  imi spune sa am rabdare ca “morile Domnului macina incet’…

Am sunat-o de doua ori  azi si am vorbit despre alte lucruri , ale  noastre …sa o aud vorbind pur si simplu, sa-mi spuna ca daca nu ma trage inima sa fac ceva sa nu  ma ingrijorez ca dzeu o sa-mi dea gindul bun si o sa stiu incotro sa o iau sa nu dau gres…

Cu ani multi in urma , cind era urgia cu avorturile – toate se faceau clandestin si se murea pe capete , mama mea , mama de 4 fete , cu un tata disperat ca are numai fete -4- era vesnic cu ochii pe noi , cu bilete semnate de director ca intirzii si de ce –eram vestita in scoala ca si pentru munca partiotica ma duceam la directorul Motoc sa-mi semneze biletul de intirziere-mama mea mi-a spus ca daca se intimpla vreo nenorocire sa nu facem prostii!”imi aduceti mie copii si-i cresc eu! Si pe asta batrin lasati-l in grija mea “!!!  Nu s-a intimplat nimic din toate astea , eram prea ocupate cu scoala si cu examenele si cu dorinta de a face ceva cu vietile noaste –altfel te pindea dupa colt tesatoria  cu cite 8-12 razboaie care-i mincase tineretea mamei sau otelaria din Tirgoviste….nu s-a intimplat nimic dar ce liniste si ce reconfortant a fost sa stiu ca orice ar fi mama e linga noi! !!

Mi-e atit de  dor de mama …sa stam si sa gatim de Pasti sau de Craciun , sa punem carnea la sarat , sa punem muschii la oala…mama s-a prins devreme ca “nu esti buna de munca!! Doamne , ce-o sa faci tu in viata ta ?!”si m-a lasat sa ma cufund in romanele mele de dragoste , sa-i povestesc despre nobletea celor trei muschetari sau a lui Winnetou…mama m-a simtit si m-a lasat sa fiu asa cum sint azi-independenta , fara constringeri, libera…..

Mama imi spunea cel mai des”viata e frumoasa cind o traiesti pentru altii’! la inceput m-am infuriat si am avut discutii lungi cu ea pina am inteles ce voia mama sa ma invete –o aveam deja in mine , mi-a daduse cind m-a adus pe lume –dragostea …..as putea sa scriu pina mine despre mama mea- si cred ca si voi puteti ;cine are norocul sa aiba asa mama e un om fericit !

Va spun voua astea pentru ca nu am mai apucat sa scriu demult –mi-a cam sfisiat inima cite un suflet care a plecat; asta e o parte din mine despre nu prea am vorbit dar azi m-a ars, asa din senin …i-am spus acum citeva zile ca sint fericita , ca sint linistita …nu vreau sa rascolesc pe nimeni, unii nu le mai au pe mame cu ei –as vrea sa va imbratisez eu in locul lor …si  cele pe care  inca le mai avem …sunati-le, trimiteti-le flori ….si pentru ele sa ne  straduim sa fim fericiti!!!

31 responses to this post.

  1. Posted by Laura on februarie 12, 2011 at 6:06 pm

    Superb postul. Multa sanatate tie si mamei tale.

    Răspunde

  2. Posted by Anca on februarie 12, 2011 at 8:54 pm

    Frumos si curat ! Sa-ti fie aproape si sa-ti traiasca mama, Nuami, sa te bucuri de ea in fiecare clipa, chiar si cand o faci asa…pentru gandul tau, sau scriind din suflet…

    Răspunde

  3. Ti-am spus vreodata cat de mult imsemni pt mine? Cu tot scrii si tot ce faci îmi umpli viata de bine de fiecare data! sa fiti sanatoase si sa aveti viata lunga!

    Răspunde

  4. Posted by denisa on februarie 13, 2011 at 3:12 pm

    f emotionant postul dumneavostra….mi-a ajuns la inima si m-a facut sa ma gandesc si eu la mama mea si de aceea vreau sa va dedic aceasta melodie http://www.youtube.com/watch?v=8EcCjVZGC9w

    Răspunde

  5. Extrem de emoţionant… Fiecare cuvânt m-a făcut să meditez la ceea ce n-am mai făcut demult şi că, da, sunt binecuvântată că, încă, o mai am pe mama…
    Multă sănătate şi o viaţă cât mai liniştită mamei tale!

    Răspunde

  6. Posted by bianca on martie 27, 2011 at 1:14 pm

    e bine cand ai pe cine sa strangi in brate, cu cine sa vorbesti. Nu am sa ma obisnuiec niciodata cu moartea mamei si am sa traiesc toata viata cu dorul de ea in suflet.

    Răspunde

  7. daruieste-i cat mai mult timp – MAMEI – pe lumea asta. Pentru ca nu poti sti ce urmeaza! Dute si ostoieste-ti dorul – gateste cu ea de Pasti, pune carnea la sarat, gaseste luminisuri cu ciuperci si impodobiti impreuna bradul ce Craciun sau macar adu-ti aminte cu ea despre ele … Nu uita un lucru – e singura ta mama care a existat in ultimii 4,5 miliarde de ani si in urmatorii ‘n ani. Este unica si din pacate … singura!

    Răspunde

    • Posted by nuami on martie 28, 2011 at 11:21 am

      stiu ce zici- e acasa la ea , la tara …nu vrea sa vina sa stea cu mine -se plictiseste …vorbim …cam stie …e cea mai buna prietena a mea ..ea e prietena mea cea mai buna ..nu am niciun secret fata de ea!!

      Răspunde

  8. Posted by Abel on aprilie 8, 2011 at 8:12 am

    Impresionant. Sunteți o persoană exraordinar de sensibilă si cu un suflet mare, mare, mare! Sunteți singura persoană pe care am auzit-o că se gândește la alții mai puțin norocoși (ați spus-o de curând la Brancu în emisiune). Eu nu mai pot să-mi sun mama deși aș vresa din toată inima s-o pot face. Și mie mi-e tare, tare dor de ea, dar unica consolare este că am s-o văd cândva, dincolo… Mulțumesc pentru această postare, Dumnezeu să vă binecuvânteze pe dumneavostră și pe mama dumneavoastră cu multă sănătate și zile bune!

    Răspunde

    • Posted by nuami on aprilie 8, 2011 at 8:23 am

      of..imi pare tare rau …mai sint oameni care se gindesc si altii dar ei nu sint in fata …dar mai sint ..Dzeu sa
      ne aiba in paza pe toti ca e mare nevoie !!

      Răspunde

  9. Sa ne iubim mamele, atat timp cat sunt inca pe Pamant!
    Sa le spunem cat de mult le iubim!
    Iar celor care nu au avut norocul de mame speciale, il rog pe Dumnezeu sa le dea intelepciunea si puterea de a-si ierta mamele!

    Răspunde

  10. Posted by Cami on august 23, 2011 at 12:01 pm

    In ce clasa erai in anul scolar 1978-1979? Spune ceva care sa-mi aminteasca de tine!

    Răspunde

  11. Posted by Cami on octombrie 2, 2011 at 3:24 pm

    Da, e si tare greu de inteles…Intrebare absconsa!…Am predat la scoala din satul tau. Spune-mi, te rog, numele a inca trei colegi de clasa. Atata tot!

    Răspunde

  12. …mamei mele (n.1944 – d.1997)

    prefer sa tac adesea,
    privind in gol,
    aiurea
    in departari de ganduri
    cuvintele se-aduna
    de multe ori se-alunga
    amestec de senzatii
    imagini, sunete sau vise
    privirea prea holbata
    ramane impietrita
    minute insiruinde

    un sunet ma trezeste din reveria scurta
    si–n coltul mintii parca
    o voce imi sopteste
    e drept ca a trecut atata
    nu stiu cum ea mai suna
    dar stiu ca imi lipseste

    cu ochii plini de lacrimi
    cu inima batanda
    privesc in jur
    nu-i nimeni

    e un moment prea intim
    prea greu si mult prea dulce
    cand mama imi sopteste …

    Foarte frumos postul ! Personal, te admir si iti doresc mult noroc in toate cate iti propui in viata … sanatate si numai impliniri sa ti se astearna in cale !

    Esti un OM atat de sensibil …

    cu mult drag,

    Răspunde

  13. Posted by ana-maria on februarie 2, 2012 at 11:13 am

    M-ai emotionat tare.Am plins.Te invidiez sincer.As vrea sa pot simti si eu macar odata ce simti tu. Mama mea ma invinovateste pt. ce i s-a intimplat rau in casnicie. Am luat-o sa stea cu noi ,am crezut ca ne apropiem una de alta , dar…..nu.Stiu ca fiecare din noi avem o cruce de dus, dar uneori e cumplit.,mai ales cind nu-ti poti convinge mama la orice minima discutie in cotradictoriu ca doar pt. asta nu ai cum s-o urasti.Mi-as fi dorit sa fi facut cu mama mea macar o parte din ce-ai facut tu cu mama ta.Ma rog la Dumnezeu sa ma intareasca,dar nu aveam cum sa nu ma emotionez cind am citit rindurile tale.Sanatate.

    Răspunde

    • Posted by nuami on februarie 2, 2012 at 9:30 pm

      of..imi mpare asa rau …poate ca va veni o zi in care va intelege …sint sigura ca tu esti un copil bun …te imbatisez si incerca sa -ti gasesti putere si rabdare sa o ierti si sa o iubesti-asa cum e!si roaga-te sa poti …si ea sa te vada …

      Răspunde

  14. Posted by ana-maria on februarie 5, 2012 at 4:10 pm

    Nuami,te admir de mult, ma bucur ca mi-ai raspuns.Te- am vazut si chiar te-am revazut la Cireasa de pe tort,cu acea companie selecta.Si noi (eu si sotul),avem acasa ciini si pisici pe care i-am gasit in tot felul de situatii nefericite.Din cauza asta am renuntat la Bucuresti si ne-am mutat la 30 km.,la tara. Iti doresc tot binele din lume si sper sa te mai vad la tv.

    Răspunde

  15. Posted by nuami on februarie 5, 2012 at 10:24 pm

    cu tot dragul m-am gindit la tine sa stii…sint -deocamdata= la un post nou . Giga tv…nu stiu daca il prinzi-sint duminica seara de la 20.30!sa fiti fericiti si sa
    va dea Dzeu sanatate si bucurii!!

    Răspunde

  16. AI APARUT ASTA SEARA LA AGENTUL VIP SI AM FOST INCANTATA DE COMENTARIILE TALE SI DE LIPSA LOR LA ADRESA ACESTOR ,,VEDETE,,APARUTE DE NICAIERI.ESTI O ADEVARATA INCANTARE PENTRU URECHILE MELE .IL FELICIT PE BRANCU PENTRU ASEMENEA INVITATI CITITI SI CU COLOANA VERTICALA TE SARUT SI ITI DORESC SANATATE.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

