nostalgii-si tirguri altfel

Recunosc ..nu am mai scris demult ….nu de lene ..au fost multe bune si  rele , unele merita povestie altele nu , unele pot sa bucure altele sa doara …le-am lasat sa le cearna timpul si sa faca ce stie mai bine ; sa vindece , sa uiti, sa nu te  faca  banuitor cind cineva isi ofera sprijinul si sa constati ca de fapt era un impostor care s-a bucurat sa ‘ciuguleasca 240 E de la o fata bolnava ..slava Domnului – fata e bine iar lui  i-am dorit sa se bucure de viata …Asta e una de-aia urita ….sint insa multe frumoase- prieteni care apar cind ai nevoie , oameni care au nevoie de tine –de un zimbet plasat intr-o clipa cind lacrimile nu mai contenesc – si zimbetul investit creste si intr-o buna zi primesti un semn : vai , ce copil sint …am plins ca toanta degeaba , nu intelegeam …Si nu  facusem nimic –doar un pic de rabdare si un zimbet …

Dintr-una-ntr-alta realizez pe zi ce trece ca daca ne dorim primim exact ce visam;oameni buni , prieteni care te pretuiesc, oameni care simt si gindesc ca si tine , oameni cu mintea deschisa si trecuti prin viata care pun pret pe lucrurile cu adevarat importante! Continui sa spun si sa  cred ca cel mai pretios bun pe care il putem avea e format din oamenii din “gasca mea”-care simt ca mine care vor –la scara mica , fie , pentru inceput- sa ne cautam si sa ne regasim pe noi , radacinile , ceea ce ne face unici!! Am crescut undeva la tara unde totul era altfel; de la mincare la viata mai grea – e destul de greu la tara sa ai baie in casa , satele nu au apa in curti , de canalizare nu poate fi vorba …si la zilele cele mai frumoase – zilele de sarbatoare!!!!cind mincarea era buna si curate , facuta in casa , la foc de lemne , cu malai macinat la moara , porcul taiat si afumat in curte la tine , brinza facuta de mama de la oile ei …

Stau in oras –imi place in oras, recunosc , sint lenesa pentru viata la tara dar tinjesc dupa sarbatoarea de Paste , dupa Craciunul de la tara…unde sfintenia se mai simte …unde mincarea nu e mincare – e  un prinos adus unei sarbatori asa mari- ca nimeni nu trebuie sa fie suparat duminica in ziua de Inviere …tinjesc dupa un cozonac bun , facut in casa , fara conservanti , tinjesc dupa magiunul de prune pe care-l facea mama, dupa muschiul de porc afumat si pus la uscat sus la pod…ati incercat sa le comparati? Au alt gust – pt mine au gustul copilariei …mi-e dor de razboiul de tesut al bunicii , de furca cu lina seina –asa-I zice mama ….si in timp ce noi vorbim despre toate astea – o lume intreaga cauta produse lucrate manual , produse bio- si uimita imi dau seama ca noi le avem !!!! noi le avem toate astea ! le-am avut mereu!!!nu putem sa punem umarul- la scara mica cum am zis –sa ne revenim? Sa aratam lumii ca noi asa am trait!? ca am descoperit inaintea multora cum arata viata curate si frumoasa !? de asta m-am bucurat si ma bucur pentru ca cineva – o fata desteapata – pune bazele unui concept care se cheama TIRGURI  ALTFEL !!!!PENTRU CA EU MI-AM DORIT ASTA –pentru ca formatul meu de emisiune de aici a plecat !!si noi nici macar nu ne cunosteam cind eu mi-am scris formatul! Pentru mine a fost un semn– am inteles ca am simtit bine cind mi-am dat seama ca trebuie sa ne intoarcem  privirile catre comorile pe care le-am lasat uitate , acolo , la tara ,sa le cernem si sa le aducem la lumina!!!copii trebuie sa manince lapte curat si oua de tara , de la rate care maninca iarba si griu , noi ne indreptam catre vinul bun, curat cel mai adesea indulcit cu must si tratat cu pelin –care si vindeca ,eu ma indrept cu toata inima catre iie si fota –caut una cu care sa ma imbrac de sarbatori ….eu sint imaginea tirgului pentru ca e ceva pe sufletul meu …. Eu nu fac de obicei asocieri din astea – acum insa am vrut pur si simplu sa fac parte din ceva ce poate pune umarul  la o constructie migaloasa dar importanta; ma simt ca Marcel Proust cind minca madlenele matusilor  –poate in felul asta ne recistigam timpul pierdut!!! Sa ne vedem cu bine – cine nu poate acum …sa ne tina pumnii sa ne mai vedem ..data viitoare !!!asadar- la placinte inainte!!!!

7 responses to this post.

  1. Posted by Stefania on Aprilie 7, 2010 at 12:30 pm

    ce frumos scrii si ce om frumos esti ! te’am vazut in emisiunea lui Teo,dar recunosc nu o urmaream si apoi te’am intalnit in fata la casmb pe un frig groaznic dar mi’ai placut la prima vedere🙂 sarumana pentru vorbe,pentru stari,pentru ca inca vad ca avem puterea sa mai fim oameni,pentru tot.

    Răspunde

    • Posted by nuami on Aprilie 7, 2010 at 12:42 pm

      multumesc frumos! stiu ca uneori cadem de prosti si de naivi dar asta e pretul unei curetenii interioare !!!oricit de mult ne-am spoi cu te miri ce farduri sau haine se vede curatenia si dorinta de a fi bun si onest! eu nu stiu sa fiu altfel-am o mama care m-a crescut intr-un fel – sint asa pt ca ea m-a invatat multe si mi- a spus ca nu trebuie sa-l faci pe Dzeu de rusine !! nu poti sa intorci spatele cuiva care are nevoie de tine !!!nu poti sa traiesti doar tu si burta ta!!ma bucur din suflet ca ne-am vazut -doamne ce frig a fost dar simbata ne vedem cu magda la tonka in piata amzei!!!vii???te pup cu drag!!!!

      Răspunde

  2. Posted by Stefania on Aprilie 7, 2010 at 12:44 pm

    da,asa m’au invatat si mai mei de aia ii iubesc asa mult si nu stiu ce m;as face fara ei🙂 vin,vin ca mi’e tare dor de oameni dragi si buni si calzi🙂 te pup si eu tare !!!!!!!

    Răspunde

  3. Posted by Petronel on Aprilie 8, 2010 at 10:33 am

    Si mie mi-e dor de copilarie….. Ce bine e sa n-ai griji, adultii sa le aiba ei pe toate…. hi, hi,hi…. Daca as putea mi-as chiar acum demisia din functia de adult….. Recunosc, mi-e,ba nu,ne e dor si de tine… , de zambetul tau cald, de timbrul vocii,….apropos, ai putea sa lucrezi cu copii, chiar sa-i pregatesti pentru ” scena”….. O viata frumoasa!

    Răspunde

    • Posted by nuami on Aprilie 8, 2010 at 8:36 pm

      bine zici- sa demisionam …!multumesc frumos – nu se stie niciodata ce are viata pus deoparte pt noi!! va pup pe amindoi!!

      Răspunde

  4. frumos si autentic!!!
    draga mea, unda gasim targurile astea altfel? ca eu as trece pe acolo…
    si acum o sa-ti fac pofta: mama mea mi-a gatit cozonaci de-aia buni, la tara. cu oua proaspete, din gaini nestresate, cu lapte de capra (ca are si de-astea…)
    ei, acum ii coace in aragaz, are apa rece si calda, are de toate..si copii care o iubesc si i-au creat toate conditiile sa traiasca viata ei, in confortul nostru…
    cu drag,

    Răspunde

    • Posted by nuami on Aprilie 8, 2010 at 8:35 pm

      sa-i dea Dzeu sanatate mamei tale si copiilor ei … tirgul se tine la carturesti , la gradina ! vor aparea si in oras niste afise si niste banere -sa fie clara locatia!!te imbratisez cu drag si sper sa ne vedem !!

      Răspunde

Lasă un răspuns

