mami face prajituri

Mami face prajituri!!!

Cind eram inca eleva la liceu treceam pe la tata la brutarie- a lucrat un timp acolo dar spiritual lui liber   ce prevestea freelancerul de mai tirziu l-a impins de la spate si-a plecat spre altele …cum ar fi catre        motociclete……Am ramas de atunci cu o nostalgie a mirosului de piine proaspat scoasa din cuptor peste    care poti sa pui unt , smintina …piine coapta bine, cu coaja rumena si cu niste seminte de in si susan..un  festin …

In timp festinul incepe sa capete proportii nemiloase dar e inuman macar de Craciun , de Revelion  de  Pasti sa poti sa maninci piine si cozonac si prajituri …nu-I asa ca toti trecem prin asta ?? nu-I asa ca va  doboara sentimental de vinovatie “fir-ar sa fie puteam sa nu maninc nimic !! am facut pentru musafiri eu  trebuia sa ma abtin ..bombani necajita in timp ce tragi de un femoar care parca intra din zi in zi la apa!!Si  scena se repeta ..ca nu ai ce sa faci – nu poti sa renunti la carbohidrati –ai mai facut-o si erai vesnic  flaminda si fara vlaga…!! Si cind renunti e cam tirziu …fermoarul…

Intr-un colt de tara – pe la Vilcea – traia o doctorita tinara care odata fusese slaba-slaba dar din varii    motive luase proportii!! Alerga voioasa catre obezitate de tip b!! dupa ce a inghitit kg de pastile de slabit  care i-au adus cu ele – din prietenie –niste alte kg in plus – s-a trezit medicul din ea si s -a pus pe  documentat si pe experimentat! A aruncat zeci de kg de faina , a mincat tot felul de tarite si dupa lupte  seculare care ea stie exact cit au durata aparut de nicaieri cu o faina pe care a numit-o agresiv “slabesti  manicind!” nu-I asa ca va vine sa-I ziceti doua?? Ziceti-I si trei faina ei ne face sa dansam!!  Pe linga  aragazul in care ce coace un blat de tort- cu faina ei care are indice glicemic mic –si e dietetic , blat care  innobilat va fi cu niste frisca din smintina dulce si cu niste fructe de padure scurse de suc …pe linga acelasi  aragaz care va coace piinea noastra cea de toate zilele pe care nu mai trebuie sa o mai dramuiesti pt ca e  asa de satioasa ca maninci putina …

As putea sa va povestesc multe despre beneficiile acestei faini pe care o sa o gasiti la Targuri Altfel dar e  ceva ce mi- a adus frumos in viata mea ! nu , nu ca am mai slabit un pic, nu ca ma simt mai bine si mai  vioaie –soia saraca!-nu! Foarte important pentru mine este ca pot sa le fac alor mei tot ce vor fara nici o  frustrare; putem sa mancam toti , nu ma tem ca el o sa faca din nou burta aia de bere , ca vreunul din  copii va avea probleme cu kg…nimic nu se compara cu mirosul de piine calda sau de prajituri care te ia de  la usa…si cind ii vezi cum sar si te pupa”mami –ai facut prajituri??ce bine! Ca am adus niste colegi , avem  de invatat!!..cu cita liniste poti sa spui ca la tine in casa se maninca pine , dulciuri de casa …si ce batos se    tine el cind vin ai lui in vizita ca uite ce desteapta e nevasta-sa – a inventat ea apa calda si mersul pe jos!!Pentru ca facutul piinii in casa devine deja un liant care cimenteaza legatura noastra- eu sint cea care fac piinea pentru ai mei si eu o pun pe masa !!!

Faina slabestimanind si dr Gabrielea Man vor fi acolo! La Targuri Altfel !Va astept sa o coplesiti cu  intrebari! Sa-I cereti retete!! Si diete!Si sa nu uitam- multumim Doamne pentru ca ne dai piinea noastra  cea de toate zilele !!!!

2 responses to this post.

  1. Posted by TAMARA on Iulie 19, 2010 at 7:58 pm

    DOAMNE AJUTA / AM O TASTATURA VECHE SI NU NIMERESC SEMNELE DE PUNCTUATIE -AM INCREDERE DEPLINA IN SINCERITATEA TA SI TARE M AS BUCURA DACA MI AI SPUNE CITE LIPII DIN FAINA MINUNE AM VOIE SA MANINC PE ZI .STIU CA ESTI OCUPATA DAR TE ROG DIN SUFLET SA MI SPUI DIN EXPERIENTA TA PERSONALA CE AS PUTEA MINCA DACA EU TIN TOATE POSTURILE SINU MANINC CARNE CI NUMAI PESTE.CE COMBINATII AS PUTEA FACE CU UN BUGET NU PREA GENEROS. MULTUMESC DIN SUFLET MAICA DOMNULUI SA TI DARUIASCA MULTA BUCURIE

    Răspunde

Lasă un răspuns

