frumusete din lemn!!

V-am spus vrodata ca sint dublu calificata!!?? nu ? va spun acum !  sint si dulgher !! ! asa scrie in cartea mea de munca ! dulgher! Am facut Liceul  de constructii din Targoviste – ca acolo am picat dupa nota mica de la liceul sanitar!! pe  vremea aia liceul iti punea si o meserie pe diploma … Recunosc –a fost un chin ! statica betoane , matematica – doamne !! nu erau de mine !! m-am scos cu astea , cu umanistele !! noroc ca ma iubeau profesori –invatam pe rupte …mi-a placut totusi ceva – practica in atelierul de timplarie !! da ! am facut si asa ceva !! poate de atunci a inceput sa-mi placa sa-mi fac de lucru cu aparatul de pirogravura ! va mai amintiti?? Era ca si cum ai picta in lemn! Nu mai stiu ce lemn foloseam dar mirosul diferit de lemn  ars -“pictat “ nu mi-a iesit din minte !!stiu ca am fost mindra cind am reusit cu chiu cu vai sa sculptez- e pretentios spus , am facut o casetuta mi-au pus si nota pt ea …aveam niste daltite mici – rotunde , ascutite…

Pe masura pe trec anii imi dau seama ca toate lucrurile care faceau parte –cu sau fara bucuria mea – din educatia pe care scoala tinea mortis sa mi-o dea sint acum repere nepretuite !!!da , practica in atelierul de timplarie cind m-am indragostit prima data nu-mi aminteste de o iubire de doua luni – atita o  tii minte!-ci de placerea de a –mi baga nasul in ce   mesterea timplarul scolii! Mai tirziu timplarul din teatru!si acum casc gura cind vad meseriasi-ma uita dzeu acolo!! Asa am gasit fam Lepadatu din Valea Lunga! Dl Iordan , sotia , cei doi copii , sotiile lor si trei nepoti!!Dupa 1990 s-a implicat cu trup si suflet- culmea e ca strainii au prins gustul si bucuria de a minca din gavane de lemn , cu linguri de lemn .. lemn de salcie rosie –e cea mai buna pt obiecte de bucatarie –nimic de pus pe perete !!si mai e ceva ce mi se pare spectaculos- nici un fel de unelte moderne !!se folosesc  unelte dacice- toporisca pentru spintecat salcia si apoi , secure, tesla in forma de semiluna, cutit cu lama scurta…!!cit de greu e sa poti sa faci niste minunatii cu unelte greu de minuit si care necesita atita finete si indelunga rabdare !

Pentru ca iubesc ce fac , pentru ca au deja afacerea lor de familie isi iau afacerea si familia si se muta citeva zile la Bucuresti!!La Targuri Altfel! Nu vin doar sa ne vinda lucruri frumoase si utile –vin sa ne  si arate cum face ei asta ! poate ar trebui sa vedem dincolo de asta o sansa la a ne recupera – sfintenia, spiritualitatea , sanatatea, voiosia !! luati-va copii de mina si veniti-poate cine stie ? ce sculptor mare o sa descoperim miine -poimine ca s-a indragostit si a crescut din dorinta cuiva de a muta un pic de curatenie si frumos in mijlocul unui bucuresti turmentat si tumultos!!

2 responses to this post.

  1. Posted by daniela on Aprilie 13, 2010 at 2:28 pm

    ma bucur ca ti-ai mai facut timp sa scrii pe blog…e frustrant ca nu toti putem ajunge ,unde ne propui sa mergem…dar e bine si asa rau

    Răspunde

  2. Posted by nuami on Aprilie 13, 2010 at 3:54 pm

    o sa mai scriu …imi fac timp sper doar sa inspiratie!! te pup!!

    Răspunde

Lasă un răspuns

