povesti de copil !

Mi-a trimis mama oua de rata si urzici! O punga mare de urzici culese de sora mea  de la noi din gradina –culese aseara si alese de mama !!mi-am pus manusi si le-a spalat si le-am facut ….le-am facut in cratita de tuci de la mama si pentru ca mintea mea umbla aiurea cind fac treaba mi-am adus aminte de bunica mea din partea mamei!! Era slabuta si firava si asa frumoasa ca abia a reusit sa fuga in munti cu 2 copii dupa ea cind au ajuns rusii in sat!! le-au luat vaca si cai dar ea a scapat ca era urgie !! imi povestea bunica mea ca rusii erau rai si salbatici , trageau de femei – nemtii nu erau asa !! erau politicosi –unul i-a dat o ciocolata … Mi-am adus aminte cum facea ea urzicile si fasolea batuta – si mama le facea la fel ..; urzicile se fierbeau intr-o oala mica de pamint cu coada, pusa la gura sobei- se fierbea mai mult pe jar!! Cu o ceapa taiata si un pic de sare atenta sa nu dea in foc! Dupa ce le fierbea le scurgea de zeama isi lua o lingura de lemn si le freca acolo cu un stop de malai pina le facea piure!! Le completa cu zeama si un pic de leustean si ..gata!!Fara grasimi, fara condimente  care sa le dea gust …Eu  nu am oala si nici jar dar au gust – sint altfel , sint culese dintr-un loc unde nu a ajuns alt ingrasamint decit  cel natural de la oi!!

Eu le-am facut cu blenderul dar mi-am promis ca joi cind incepe Targuri Altfel o sa-mi cumpar oala cu coada , oala de sarmale , strachini in care sa-mi pun salata  –salata de vinete arata senzatie intr-o strachinuta mica, cu ceapa verde deasupra!!
Recunosc ,povestea cu Targuri Altfel m- a dus inapoi in copilarie si daca in inima mea reusesc sa ma tin copil destul de des e cazul sa-mi mobilez si bucataria cu copilaria mea !!m-am interesat avem si asa ceva !!
E deja celebra ceramica de Corund si din inima Transilvaniei , cu traditie straveche din stramosi ,Peter aduce cu sine ceramica cu decor albastru ,ceramica cu décor colorat, maro ,negru!! La Peter nu exista doua bucati la fel- totul e facut cu mina si astfel totul devine unic!

La Corund e centru de olarit popular!!!Ghiciti la ce m-am gindit ?unde mi-au zburat gindurile ?? E cineva care a uitat scena -poate printre cele mai impresionante si tandre din toate filmele – din The Ghost?? Cu Patrick Swayze si Demi Moore??E cineva care poate sa jure ca  nu l-a impresionat scena intr-atit incit sa vrea sa stea cu ea , cu iubita lui cu miinile in lutul moale din care metaforic isi vor construi viata ??

NU stiu daca o sa ajung vreoadata la Corund dar ce stiu sigur e ca macar o oala o sa-mi cumpar , o sa-mi pun piesa din film cu slabiciunea mea- Tom Jones si o sa-mi inchipui ca mi-am adus platoul de filmare in casa !! Sa inceapa filmul!!

6 responses to this post.

  1. Posted by daniela on Aprilie 13, 2010 at 9:52 pm

    OH,MY GOD!cam asta pot sa comentez;sa dea Dumnezeu sa reusesti tot ceea ce iti doresti

    Răspunde

  2. Posted by nuami on Aprilie 13, 2010 at 10:04 pm

    daca ti-a placut ce am scris acum in miez de noapte – din inima , ca asa am simtit … ma bucur ! sa dea dzeu sa ne linistim si sa ne fie bine !! te pup@!@

    Răspunde

  3. minunat !

    minunata Nuami,felicitari!si toate visele sa ti se implineasca,trebuie sa crezi ca totul e posibil si asa va fi!

    Răspunde

  4. Nuami ai un suflet duios si bun . Asa am simt inca de cand ti-am vazut poza de profil de pe facebook.

    Răspunde

Lasă un răspuns

