Daniela

Cind am vazut-o prima oara – sa tot fie vreo 8-10 ani- era medic la o clinica veterinara din Drumul Sarii! Nu –mi mai amintesc cu ce catel m-am dus acolo si nici prin ce concurs de imprejurari am ajuns asa departe de casa mea – locuiam in Colentina – dar pesemne ca atunci cind trebuie sa se intimple ceva se intimpla pur si simplu si tu intelegi muult mai tirziu de ce !!! Cred ca avea un halat  verde si mai tin mintii papucii albi cum au medicii ; mi-a ramas in minte parul roscat  impletit intr-o coada lunga pina la mijloc si fata rotunda luminoasa plina de pistrui!!Nu-mi aduc aminte cind am inceput sa ne imprietenim- a trecut mult de atunci si tin minte doar ca era buna si blinda , ca se purta frumos cu toti pacientii… intre timp am inceput sa tot adun amariti si m-am tot dus la ea …stia ca lucrez la teatru si am vazut-o ca uneori facea ce-I statea in puteri sa nu mi ia bani – mai ales cind ma duceam cu vreun necajit gasit pe strada …

Nu-mi amintesc exact cum s-a construit prietenia dintre noi, cine a avut primul incredere, cine a intins mina calda si binevoitoare ;stiu doar ca am ajuns sa vorbim despre lucrurile dureroase din vietile noastre , ale mele mai ales, dureri despre care nu am putut vorbi niciodata cu altii!!!cu colegii de exemplu!  Cineva imi scria zilele trecute ca toate prieteniile au la baza un interes!! As fi vrut sa-I spun ca nu a intilnit oameni  adevarati si asta i-a murdarit gindul dar sper  ca va citi postarea si o sa ma creada pe cuvint ca oamenii care se  imprietenesc fara nici un gind ascuns exista! Sint putini dar sint! Asa e Daniela !! Nu a avut niciodata nimic de cistigat din prietenia cu mine – dimpotriva ! am plins pentru oamenii sau animalele pe care i-am pierdut si intotdeauna discutiile cu ea m-au facut sa ma vindec – ea m-a face sa caut eu in mine solutii si sa  pun totul in ordine ! sa nu  va imaginati ca stam de vorba cu orele la telefon sau ca ne facem vizite care sa intretina prietenia!! Nu e nevoie de asa ceva ! Ea nu are timp! E vesnic la facultatea de  medicina sau pe drumuri la animale  bolnave sau paralizate care nu pot fi transportate , cu clestele de taiat unghii si un arsenal de medicamente intr-o geanta mare pe care o cara in mijloace de transport in comun – cind nu poate cornel –sotul ei care e tot medic veterinar  cardiolog , sa o duca unde are treaba ;ne vedem cind se poate si imbinam utilul cu placutul- mai deparazitam un catel si o pisica si intre ele vorbim un pic de ale noastre!! Atit!

Vine  cind poate si cind nu poate ea stie cum face dar nu te lasa; nu mai are parul lung, e vesnic obosita- ea nu se plinge niciodata dar se vede ca doarme  putin si munceste mult; nu e proaspat iesita de la coafor dar nu pleci din cabinetul ei cu ciinele care are paralizie a muschiului faringolaringian fara” facem tot ce e omeneste posibil si ne  rugam la Dumnezeu!”Raspunde cu blindete la toate telefoanele desi o pisica urla ca din gura de sarpe ca nu vrea sa-i bage pastila pe git! Cu aceeasi blindete linisteste un stapin pe care il aud plingind din telefonul ei ca animalul nu mai vrea nici apa ; fara mindrie si aroganta imi povesteste despre sesiunile de comunicari din Portugalia unde a fost impreuna cu Cornel- sint si profesori amindoi , mai si predau la facultate! Sigur ca am intrebat-o cum reuseste !” Doamne –Doamne “mi-a raspuns!

Am avut  si mai am prieteni!! Mai apropiati  sau mai ..stiu si eu …mai cu toane … tin la ei din toata inima dar daniela e din alt aluat! Ne-a pus viata in diverse situatii – ea …as vrea sa ma intelegeti exact- ea e pe de-a-ntregul asa cum  am spus ca e ! Ea nu m-a dezamagit niciodata!in nici un fel !! am –sau am avut- oameni cu care am lucrat multi ani , foarte bine dar despre care am simtit de fiecare data cind parea ca sintem mai aproape ca o face cu un motiv!! Ca demersul respective  e cu  un rost!! Desi stiam, desi simteam – am facut ce trebuia , nu i-am spus ca stiu … mai tirziu s-a retras …nu am intrebat si nici nu intreb …pentru ca eu  cred ca e o chestie  asta cu prietenii! Cind apare o situatie in care  el . prietenul tau trebuie sa faca ceva ce conteaza sau te sprijina moral pe tine …ei bine  atunci se vede!! Apeleaza la suberfugii, nu mai raspunde la telefon , te sterge din lista de prieteni de pe FB  desi Prietenul” iti ceruse “prietenia”–habar nu am de ce  si nici nu am gind sa intreb –da raspunsuri in doi peri cind e intrebat  iar daca il pui in situatii in care ai cam depinde de el atunci intelegi si ceea ce n-a fost spus niciodata!!!asta nu inseamna ca esti suparat pe el !! nicidecum ! daca are nevoie de sprijin sint gata sa-l ofer  –atita doar ca eu stiu deja la ce usa sa nu mai  bat!

Vedeti,eu cu dna dr Daniela Braslasu nu am avut tristeti din astea! Stim cit e rana si cit e fericire in inimile noastre , o vad cind ii spun cite ceva ce ma emotioneaza pe mine cum ei I se umplu ochii de lacrimi , cu ea nu trebuie sa umblu –cum zice mama” ca cu oua” –stiu e cacofonie dar imi place cum suna!. Cu ea nu trebuie sa fiu atenta la ce spun de teama sa nu rastalmaceasca, ea nu ma judeca , nu ma pune la zid pentru nimic, in fata ei pot sa recunosc cit si unde am gresit fara sa ma pomenesc cu o ploaie de reprosuri….cu ea vorbesc despre sperantele care nu trebuie sa moara, despre cit merit si despre rabdarea necesara pina ti le trimite Dzeu …

Am vrut sa vi-o arat asa cum e ea pentru ca asa arata un prieten! Bun de pus la rana!!Si  in  timpurile astea grele pentru noi  toti eu stiu ca si Daniela Braslasu e inca un dar de la Dumnezeu!!

4 responses to this post.

  1. Posted by Andreea on Aprilie 25, 2010 at 11:53 am

    ADEVARAT!!! Nu am avut sansa unei prietenii cu Dna. Doctor, insa contactele cu ea (prilejuite numai de tratarea motanului), m-au facut sa intuiesc un OM ABSOLUT DEOSEBIT!

    Răspunde

    • Posted by nuami on Aprilie 25, 2010 at 12:00 pm

      te rog sa ma crezi ca in e cea mai buna prietena a mea!! fara sa stam prea mult impreuna e ceva special in ea ! si nu glumesc cind spun ca AM INCREDERE IN EA CA OM SA-MI PUN VIATA IN MIINILE EI!!

      Răspunde

  2. Posted by Liliana on Aprilie 25, 2012 at 6:29 pm

    Draga mea,eu locuiesc undeva aproape de locul tau de nastere.
    Gandurile tale sunt si gandurile mele.
    Dorurile tale sunt si ale mele.
    Te cunosc de parca am fi fost alaturi zile-n sir.
    Imi face placere sa te aud/ascult in diferite emisiuni.
    Continua sa fii asa cum esti acum.
    Liliana

    Răspunde

    • Posted by nuami on Aprilie 25, 2012 at 7:27 pm

      iti multumesc pentru popasul in casa mea !de acum ma gasesti pe nuami.ro!sper sa te bucuri in continuare de tot ce pot sa scriu si sa fac !!multumesc si te imbratisez!!

      Răspunde

Lasă un răspuns

