IN LOC DE SCUZE

Motivat –nemotivat am lipsit!!daca as putea sa scriu cind merg pe strada sau cind  ma plimb cu ciinii ..ar culge valuri de material …doar ca intre timp se interpune ceva …si parca nu mai pot sa-mi adun gindurile …pe urma iti mai rasare cite un gind- pe cine intereseaza ce scriu eu ??citeodata primesti o mina de ajutor – de obicei de la Al de Sus- poate pentru altcineva nu ar insemna nimic dar pt tine e un fel de “ hai ca nu e dracu’ chiar asa de negru”! si te mai aduni ..mai scrii .. te mai opresti …

Recunosc –am avut zile cind as fi putut sa mai scriu dar parca era prea plin de durere sau de amaraciune fata de una sau de alta- martor implicat sau nu , te uiti neputincios la dureri si suferinte si nu  poti sa misti , nu poti sa faci nimic….plinsul si tinguiala nu ajuta de obicei niciodata …mi-am dorit mereu sa fiu o mina forte care rezolva …mina forte sint –ai mei stiu, m-au invatat , stiu ca trebuie sa-mi spuna din timp cind e ceva pt ca altfel urlu …nu suport sa lasam totul pe suta de metri, am certat-o pe mama pina la epuizare pt ca nu mi-a spus din timp ca datorita unui ulcer varicos facuse o rana la picior – slava domnului ca exista dr.Ioan Lascar –mina si suflet tinut de ingeri ca altfel …i-am spus mamei  mele pe care o iubesc mai presus de viata mea ca Dzeu nu sta sa-I mai construiasca ei un picior… acum e bine – atit cit se poate de bine …sint mina forte, ziceam ,doar ca nu am atita forta … sa-i impiedic de exemplu pe oameni sa faca copii-2-3 sa-i lase de izbeliste si  pe  urma sa-si reface viata si sa mai toarne 3-4….pe care Dumnezeu stie pe unde ii mai lasa ….

Alergam toti ca disperatii- habar nu am dupa ce -ca nevoile noastre sint minime- acoperis deasupra capului, ceva banuti sa ne platim facturile , daca ne putem misca intr-un week-end, intr-o vacanta …sigur ca e supertare sa te stie lumea puternic si influent, plin de bani si relatii, intr-o masina bengoasa de unde sa te uiti dispretuitor-compatimitor  la ceilalti care merg pe jos …nu am dat niciodata doi bani pe formele astea de existenta; am descoperit atita nefericire si neimplinire si compromis dincolo de casele imense si relatiile trimbitate peste tot incit deja intorc capul…si cind scriu asta am exemple in minte …fugim ca disperatii dupa te  miri ce si uitam ca singurul lucru care ne trebuie e absolut strictul necesar si dragostea unui om cu care sa treci prin viata …

Ceva din mine ma pune sa strig ca o trimbita unul din lucruile invatate de la profesoara mea Lucia Muresan- sa ne pretuim fiecare zi ca nu se mai intoarce!!daca ai facut ceva cu ea-daca te-ai bucurat de ea e victoria ta ca ea a trecut ….gata !!!dam prea mare importanta lucrurilor pamintesti si maririlor desarte si uitam ca sintem plamaditi de Dumnezeu din carne si singe care se uzeaza pentru ca il supunem la suferinte pe care cu un pic de intelepciune si ajutor le-am trece ….ne legam de lucruri materiale pe care le strica vremea si care nu inseamna nimic- singura avere sintem noi si bucuriile pe care ni le facem ….

Daca cineva isi imagineaza ca exista un om care e fericit 24 de ore din 24 …e naiv….doar ca unii reusesc sa treaca de timpii de suferinta durere ..abandon …dureri tristeti…si sa  rasara a doua zi  pur si simplu!

Fac parte dintre oamenii carora dumnezeu le-a dat o mama extrem de echilibrata si puternica –nu am trait niciodata pe roze-nici cind asa  parea- nimic nu a fost roz in viata mea  dar asta nu m-a doborit niciodata! Nici cind ex-ul a plecat nu m-a doborit- m-a durut doar pt ca el era prietenul meu cel mai bun …am plins , m-am rugat cu indirjire la Dumnezeu sa  ma ajute sa  inteleg si am inteles !!!mi-am ingropat in urma cu o saptamina catelul care 16 ani mi-a fost prieten credinfificios–am plins dupa el , a fost mai mult decit un catel care a avut doar 3 labute toata viata lui dar am inavatat de la el forta si  taria de a te lupta pt viata pe care ti-a dat-o Dzeu!!!

Nu stiu cit ne putem controla vietile si destinele – stiu doar ca ar trebui sa ne oprim o clipa din alergarea asta disperata, sa ne  uitam un pic in jur , unii la altii si sa mai masuram odata inainte dea incepe goana  cu o intrebare-merita???

7 responses to this post.

  1. Posted by Luiza on Iulie 20, 2010 at 11:27 am

    Cat adevar in cele scrise de tine…Impresionant !

    Răspunde

  2. De ceva timp incoace constat ca in jur sunt oameni care sufera. Ce naiv ma exprim.. precum gandesc…. probabil ca am deschis eu ochii mai tarziu … probabil ca m-am maturizat mai greu. Totusi parca pana acum 2-3 ani nu auzeam la tot pasul vesti triste peste vesti triste, cum auzim astazi. E o realitate dura; constati asta cand te apuci sa ii conturezi sau cand ii constientizezi granitele. Raul se inmulteste exponential si totusi fiinta umana supravietuieste, se up-dateaza, se reinventeaza si cum spuneai tu – are ambitia sa mearga mai departe. Traim vremuri inca indulcite de mila Domnului Dumnezeu. Inevitabil ma refer la ajutorul si bratul Sau ocrotitor. Eu cred ca experienta spirituala a popoarelor (asa slaba cum pare ea) este ceea ce le face sa se bucure de inca o zi…. in fiecare zi.

    Răspunde

  3. Nuami, am citit atent toate cuvintele tale pretioase, asternute virtual, si fara sa vreau mi-au dat lacrimile. Iti multumesc pentru ca ne reamintesti sa pretuim bucuriile si clipele unice de langa noi care chiar trec ca gandul, si sa ne uitam mai mult la soare decat la nori! In timp ce citeam simteam in cuvintele tale tristetea clipelor minunate trecute dar in acelasi timp optimismul adapostit in tim si multa putere, poate mai multa decat realizezi ca ai. Sa-ti dea Dumnezeu sanatate multa si clipe frumoase, speciale in fiecare zi din viata ta! Te pup!

    Răspunde

  4. Posted by sebastian on Iulie 20, 2010 at 7:59 pm

    Într-adevăr, omului îi trebuie atât de puțin ca să fie fericit! Numai că de cele mai multe ori nu știe asta și caută, și caută, și caută toată viața, și nici când trece DINCOLO nu realizează acest lucru …

    Numai bucurie și fericire vă doresc la toți și la toate !

    Răspunde

Lasă un răspuns

