INTRE…

Nu aveam in plan sa stau sa scriu – viata mea de zi cu zi e mult prea concreta si bucuria scrisului e chiar bucurie si mi-o rezerv exact ca pe ceva la care nu am acces mereu !imi umbla prin minte legate una de alta lucruri care mi s-au intimplat –lucruri marunte dar frumoase care ar fi trebuit doar sa ma bucure ;autoarea a reusit sa ma induioseze pina la lacrimi- e un om care nu-mi datoreaza nimic , pentru care nu am facut chiar nimic , niciodata , in niciun fel dar care m-a indatorat pina la lacrimi cu felul ei delicat de a fi linga mine tacut si discret cu vorbe putine si cu multa forta si nu de putine ori cu ochii plini de lacrimi! Si ghici? Nu e prietena cu mine de-o viata , nu a lucrat cu mine, nu-mi calca pragul decit atunci cind o rog eu pentru  ca am nevoie de ea-si nu a fost data sa fie   nevoie si sa nu fie acolo; ea e un Om si adesea m-am gindit ca fara vorbe multe Dzeu iti trimite cite o minune  de asta si daca iti arunci un pic privirea  peste tine si viata ta incepi sa-I recunosti mina si ajutorul!

Parca la pachet vin toate – si bune si rele semn ca poate undeva exista o balanta;nu pot sa trec si peste partea de negura care a stat o vreme pe inima mea ;oameni care par minunati , oameni  pe care incepi sa-I iubesti pentru ca uita de ei si fac tot ce fac pentru altii , oamenii pentru care crezi ca merita  sa faci orice doar sa ajungem la ce ne-am propus , oameni inteligenti , fermecatori , cu o blindete rara azi, oameni care te determina sa spui ce nu prea obisnuiesti sa spui  -si vorbesti cu ochii rizind si cu inima plina de ei si de ce facem si cum facem …si intr-o zi descoperi cu o amaraciune fara semana ca nimic nu e ce pare a fi iti- vine in cap un singur lucru- “ si tu, fiul meu Brutus?”O vreme pluteste o usoara indoiala , m-am ferit sa acuz cunoscindu-mi temperamentul exploziv si avalansa de cuvinte care  pot rani teribil , am ascultat . am cautat semne …e trist cind simti ca te-ai inselat si ca iar ai ti-ai permis sa ai asteptari ;cu cit e mai aproape de tine si de inima ta cu atit durerea e mai mare –te repliezi dar nu poti sa nu-ti pui intrebari- de cite ori sa faci inca odata un pas inapoi si sa incepi de la zero , de cite ori sa renunti la tine pentru ei , de cite ori sa ierti??”de 70 de ori cite 7”!tisneste raspunsul ascuns undeva in mintea mea  si- mi dau seama ca sint departe de linistea si de bunatatea unui crestin ! sint departe ! sint inca alergata de orgolii , de vanitate , de neputinta de a fi mereu blinda si buna asa cum mi- am dorit sa fiu- sint inca revoltata si furioasa si dezamagita  pentru situatii la care nu am si rezolvare !

Pe toate drumurile toata lumea vorbeste de post , de mincare de post , de post …toata lumea se raporteza la mincare … la posturi negre …cu durere in suflet marturisesc ca stiu persoane care tin post negru dar nu  se sfiesc sa rivneasca si sa ia din bunul aproapelui !la urma urmei –ce insemana post?? Nu ar trebui s-mi face eu mai intii curat in inima , sa ma impact cu mine si cu restul lumii? Nu inseamna cumva sa ma ingrijesc ca sufletul meu sa nu mai fie ranit asa usor ca sa nu fie clatinat? Nu insemna cumva sa incep din nou sa ma lupt cu mine si sa iert?sa trec peste fara prea mari pagube care de multe ori sint doar ale mele ??nu insemna ca trebuie sa dau  din toata inima mereu , cind e nevoie fara sa astept sarbatori ‘ca sa fim mai buni’!?

Ma gindesc uneori ca toate lucrurile grele , triste , dureroase pe care le traim sint examene pe care ni le da viata !  viata asta care mie mi se pare citeodata nedrept si prost intocmita- sau ea a fost cumva altfel si noi oamenii cu lacomia si nesabuinata si nepasarea si lipsa de umanitate  am stricat-o…habar nu am… stiu doar ca daca uneori imi trimite bucuriile neasteptate de care vorbeam la inceput  e poate firesc sa-mi trimita si dezamagirile la care eu trebuie sa raspund frumos! Ca poate le noteaza cineva ! si nu  cred ca e cineva care vrea sa ia nota mica la examenul cu viata!

12 responses to this post.

  1. Posted by O fana... on Noiembrie 17, 2010 at 11:26 am

    Frumos…foarte frumos…din suflet…cu soare…cu lacrimi…cu placere…cu neputinta…cu dorinta de a face…..bine….cu singuratate….cu gandul la prieteni…cu…
    Frumos….

    Răspunde

  2. Posted by oana bucur on Noiembrie 17, 2010 at 12:16 pm

    multumesc ! terapie curata !

    Răspunde

  3. Posted by bianca on Noiembrie 17, 2010 at 5:52 pm

    aveam nevoie de cineva sa ma faca sa inteleg anumite lucruri…. multumesc si felicitari! te pup!

    Răspunde

  4. da! minunat, Nuami, draga! citesc si prind curaj pentru a scrie. asa este, terapie curata!
    multumesc, te imbratisez >:d<

    Răspunde

  5. Posted by Emanuel on Noiembrie 17, 2010 at 6:47 pm

    Foarte Frumos Nuami.

    Pup si sa ai grija de tine.

    Răspunde

  6. Posted by Anca on Noiembrie 18, 2010 at 7:10 am

    Da…asa ar fi curat si frumos sa ne vedem fiecare sufletul…sa incercam macar, daca nu reusim mereu, sa ne potrivim cu e drept si curat, sa nu ne agatam de asteptari, sa facem tot ce facem fara sa stim daca cineva ne vede sau nu…cu bune si cu rele, cu totul, cineva acolo sus ne asteapta pe fiecare! O secunda daca lasam jos tot balastul de „rau” care se agata de noi in fiecare zi si gasim putere sa facem o farama de bine, e cea mai mica si cea mai mare dintre minuni ! Mi-a adus bucurie si liniste sa te citesc din nou, suflet frumos…Sa mai scrii, sa nu te opresti !

    Răspunde

    • Posted by nuami on Noiembrie 18, 2010 at 1:29 pm

      eu iti multumesc !si nu o sa ma opresc pt ca scriu incerc sa mi le spun mie ,e ca si cum le spun cu voce tare !raul e ca un bolovan pe inima – stiu , daca esti bun te ia lumea de prost- nu lumii dai socoteala !iti dai socoteala tie si lui dzeu!!te pup!!

      Răspunde

Lasă un răspuns

